зеленая карта в перми

Рассчитать “Зеленую карту”

Все страны Системы Зеленая карта

Только Азербайджан, Беларусь, Молдова

Пример стоимости полиса для некоторых типов автомобилей

Срок действия15 дней

Азейбарджан, Беларусь, Молдова, Украина970 ₽

Все страны2 830 ₽

Срок действия1 месяц

Азейбарджан, Беларусь, Молдова, Украина1 290 ₽

Все страны5 410 ₽

Вопросы и ответы

Какие документы нужны для оформления Зеленой карты?

Паспорт страхователя и свидетельство о регистрации транспортного средства (СТС/ПТС).

Можно ли оформить договор ранее чем за 30 дней до начала срока страхования?

Нет, согласно Правилам страхования договор нельзя оформить ранее, чем за 30 дней до начала действия договора.

Как расторгнуть договор?

Если страхователь отказывается от договора до начала срока действия полиса, то он вправе получить возврат страховой премии за вычетом  расходов страховой компании в размере 30%.В случае обращения страхователя с заявлением о расторжении договора в течение действия строка страхования, то возврата денежных средств не будет за исключением случаев, когда произошла гибель транспортного средства

Нужен ли отдельный полис на прицеп?

Да, нужен. Для въезда в страны, где действует Зеленая карта, полис нужен  на все транспортные средства, в том числе на те, которые не подлежат страхованию ОСАГО в России – прицепы к грузовым и легковым автомобилям и тракторам; гусеничную и иную технику, не имеющую колесных движителей (например, снегоходы); мопеды с объемом двигателя менее 50 куб. см и пр.

Правила страхования

Правила страхования гражданской ответственности владельцев транспортных средств «Зелёная карта» (действуют с 24.11.2022 г.)

Полезные ссылки

Зеленая карта в Перми

Ваш город: не определён

Зеленая карта в Перми

С нами надёжнее

30 тыс. рублей – средняя годовая стоимость полиса

Около 9 млн рублей – самая большая выплата компании

15 дней – минимальный срок страхования

48 – стран-участниц Зеленой карты

Обновлено 15.03.2023 в 11:02

There are 3 steps to obtaining a PERM Green Card through Employer Sponsorship:

1) Labor Certification through the PERM process.

2) I-140 Immigrant Petition for Alien

3) I-485 Application to Register Permanent Residence.

Зеленая карта в Перми

PERM (Permanent Labor Certification) Processing Time

Step 1: Gather information and prepare the PERM position. (1-4 weeks)

Step 2: File Prevailing Wage Request through FLAG (Foreign Labor Application Gateway) (6 months). (To predict the prevailing wage level you can use our prevailing wage level calculator)

Step 3: Advertise position to US Workers (2 months). The recruitment regulations are found in 20 CFR § 656.17 – Basic labor certification process.

Step 4: File PERM petition (dol perm processing time is 6-12 months)

Step 5: File I-140 / I-485 Permanent Resident Petitions. (6-12 months)

PERM Labor Certification Process

PERM is the process for obtaining labor certification, the first step of the green card process for foreign nationals seeking permanent residence through their employment.

To obtain an approved PERM green card application, the employer must prove (through newspaper advertising and other recruiting methods) that they were unsuccessful in recruiting a qualified U.S. worker for a certain position.

The employer must be prepared to hire the foreign worker on a full-time and permanent basis.

There must be a bona fide job opening available to U.S. workers.

Job requirements must adhere to what is customarily required for the occupation in the U.S. and may not be tailored to the worker’s qualifications. In other words, the employer must establish that the job opportunity has been described without the use of unduly restrictive job requirements, unless it can demonstrate that they arise out of business necessity.

The employer must pay at least the prevailing wage for the occupation in the area of intended employment.

Permanent Labor Certification Application

The U.S. employer requests a permanent labor certification by completing an Application for Permanent Employment Certification (“ETA Form 9089”).

Зеленая карта в Перми

This application describes the job duties, educational requirements, training, experience, and other special capabilities that the foreign national must possess to do the work, and a statement of the prospective foreign national’s qualifications.

Applications that are submitted by mail must contain the original signature of the employer, alien, and preparer (if applicable) when they are received by the processing center.

Applications filed electronically must, upon receipt of the permanent labor certification issued by ETA, be signed immediately by the employer, foreign national employee, and preparer (if applicable) in order to be valid.

Prevailing Wage Determination

Prior to filing ETA Form 9089, the U.S. employer must first request a prevailing wage determination using the FLAG system.

The prevailing wage;
The prevailing wage tracking number (if applicable);
The SOC/O*NET (OES) code;
The occupation title;
The skill level;
The wage source;
The determination date; and
The expiration date.
The proposed wage for the alien must at least be equal to this prevailing wage.

Pre-Filing Recruitment Requirements for the Permanent Labor Certification Process

All U.S. employers filing the ETA Form 9089 (except for those applications involving college or university teachers selected pursuant to a competitive recruitment and selection process, Schedule A precertified occupations, and sheepherders) must attest, in addition to a number of other conditions of employment, to having conducted recruitment prior to filing the application.

The employer must maintain documentation of the recruitment and be prepared to submit this documentation in the event of an audit or in response to a request from the Certifying Officer prior to rendering a final determination of the labor certification application.

Mandatory Recruitment Steps – Professional Occupations

The requirement of a job order and the requirement of two print advertisements are mandatory for all applications involving professional occupations, except applications for college or university teachers selected in a competitive selection and recruitment process (described below).

The mandatory recruitment steps must be conducted at least 30 days, but no more than 180 days, before the filing of the application.

Job Orders – State Workforce Agency (SWA) 30 day Job Order

The U.S. employer must place a job order with the SWA serving the area of intended employment for a period of 30 days.

The start and end dates of the job order entered on the application will serve as documentation of this step.

Advertisements in Newspaper (2 Sundays) or Professional Journals

The U.S. employer must place an advertisement on two different Sundays in the newspaper of general circulation in the area of intended employment most appropriate to the occupation and the workers likely to apply for the job opportunity and most likely to bring responses from able, willing, qualified, and available U.S. workers.

If the job opportunity is located in a rural area of intended employment that does not have a newspaper with a Sunday edition, the employer may use the edition with the widest circulation in the area of intended employment.

Documentation of this step can be satisfied by furnishing copies of the newspaper pages in which the advertisements appeared or proof of publication furnished by the newspaper.

The advertisements must satisfy the specific requirements contained in the regulations, which are described below.

If the job involved in the application requires experience and an advanced degree, and a professional journal normally would be used to advertise the job opportunity, the employer may, in lieu of one of the Sunday advertisements, place an advertisement in the professional journal most likely to bring responses from able, willing, qualified, and available U.S. workers. Documentation of this step can be satisfied by providing a copy of the page in which the advertisement appeared.

Additional Recruitment Steps

The employer must also select three additional recruitment steps from the alternatives listed below:

Job fairs. Recruitment at job fairs for the occupation involved in the application, which can be documented by brochures advertising the fair and newspaper advertisements in which the employer is named as a participant in the job fair.

Employer’s website. The use of the employer’s website as a recruitment medium can be documented by providing dated copies of pages from the site that advertise the occupation involved in the application.

Job search website other than the employer’s. The use of a job search Web site other than the employer’s can be documented by providing dated copies of pages from one or more website(s) that advertise the occupation involved in the application. Copies of web pages generated in conjunction with the newspaper advertisements mentioned above can serve as documentation of the use of a website other than the employer’s.

On-campus recruiting. The employer’s on-campus recruiting can be documented by providing copies of the notification issued or posted by the college’s or university’s placement office naming the employer and the date it conducted interviews for employment in the occupation.

Trade or professional organizations. The use of professional or trade organizations as a recruitment source can be documented by providing copies of pages of newsletters or trade journals containing advertisements for the occupation involved in the application for alien employment certification.

Private employment firms. The use of private employment firms or placement agencies can be documented by providing documentation sufficient to demonstrate that recruitment has been conducted by a private firm for the occupation for which certification is sought. For example, documentation might consist of copies of contracts between the employer and the private employment firm and copies of advertisements placed by the private employment firm for the occupation involved in the application.

Employee referral program with incentives. The use of an employee referral program with incentives can be documented by providing dated copies of employer notices or memoranda advertising the program and specifying the incentives offered.

Campus placement offices. The use of a campus placement office can be documented by providing a copy of the employer’s notice of the job opportunity provided to the campus placement office.

Local and ethnic newspapers. The use of local and ethnic newspapers can be documented by providing a copy of the page in the newspaper that contains the employer’s advertisement.

Radio and television advertisements. The use of radio and television advertisements can be documented by providing a copy of the employer’s text of the employer’s advertisement along with a written confirmation from the radio or television station stating when the advertisement was aired.

Only one of these additional steps may consist solely of activity that took place within 30 days of the filing of the application. None of the steps may have taken place more than 180 days prior to filing the application.

If the application is for a nonprofessional occupation, the employer must at a minimum, place a job order and two newspaper advertisements within 6 months of filing the application. The steps must be conducted at least 30 days but no more that 180 days before the filing of the application.

The U.S. employer must place a job order with the SWA serving the area of intended employment for a period of 30 days. The start and end dates of the job order entered on the application serve as documentation of this step.

Newspaper Advertisements (2 Sundays)

The U.S. employer must place an advertisement on two different Sundays in the newspaper of general circulation in the area of intended employment most appropriate to the occupation and the workers likely to apply for the job opportunity.

If the job opportunity is located in a rural area of intended employment that does not have a newspaper that publishes a Sunday edition, the employer may use the newspaper edition with the widest circulation in the area of intended employment. Documentation of this step can be satisfied by furnishing copies of the newspaper pages in which the advertisements appeared or proof of publication furnished by the newspaper. The advertisements must satisfy the requirements contained in the regulations, which are described below.

Although the occupation involved in a labor certification application may be a nonprofessional occupation, the regulations do not prohibit employers from conducting more recruitment than is specified for such occupations.

Advertisements placed in newspapers of general circulation or in professional journals before filing the Application for Permanent Employment Certification must:

Name the employer;

Direct applicants to report or send resumes, as appropriate for the occupation, to the employer;

Provide a description of the vacancy specific enough to apprise the U.S. workers of the job opportunity for which certification is sought;

Indicate the geographic area of employment with enough specificity to apprise applicants of any travel requirements and where applicants will likely have to reside to perform the job opportunity;

Not contain a wage rate lower than the prevailing wage rate;

Not contain any job requirements or duties which exceed the job requirements or duties listed on the ETA Form 9089; and

Not contain wages or terms and conditions of employment that are less favorable than those offered to the alien.

The U.S. employer must prepare a recruitment report signed by the employer or the employer’s representative describing the recruitment steps undertaken and the results achieved, the number of hires, and, if applicable, the number of U.S. workers rejected, categorized by the lawful job related reasons for such rejections. The Certifying Officer, after reviewing the employer’s recruitment report, may request the U.S. workers’ resumes or applications, sorted by the reasons the workers were rejected.

A U.S. worker is able and qualified for the job opportunity if the worker can acquire the skills necessary to perform the duties involved in the occupation during a reasonable period of on-the-job training. Rejecting U.S. workers for lacking skills necessary to perform the duties involved in the occupation, where the U.S. workers are capable of acquiring the skills during a reasonable period of on-the-job training is not a lawful job-related reason for rejection of the U.S. workers.

The employer must categorize the lawful job-related reasons for rejection of U.S. applicants and provide the number of U.S. applicants rejected in each category. The recruitment report does not have to identify the individual U.S. workers who applied for the job opportunity.

Job Duties, Restrictive Requirements, and Business Necessity

General Rule for Job Duties

The job opportunity’s requirements, unless adequately documented as arising from business necessity, must be those normally required for the occupation and must not exceed the Specific Vocational Preparation (“SVP”) level assigned to the occupation as shown in the O*NET Job Zones. To establish a business necessity, an employer must demonstrate the job duties and requirements bear a reasonable relationship to the occupation in the context of the employer’s business and are essential to perform the job in a reasonable manner.

Foreign Language Requirements

The nature of the occupation, e.g., translator; or
The need to communicate with a large majority of the employer’s customers, contractors, or employees who can not communicate effectively in English, as documented by:
The employer furnishing the number and proportion of its clients, contractors, or employees who can not communicate in English, and/or a detailed plan to market products or services in a foreign country; and
A detailed explanation of why the duties of the position for which certification is sought requires frequent contact and communication with customers, employees or contractors who can not communicate in English and why it is reasonable to believe the allegedly foreign-language-speaking customers, employees, and contractors can not communicate in English.

If the job opportunity involves a combination of occupations, the employer must document that it has normally employed persons for that combination of occupations, and/or workers customarily perform the combination of occupations in the area of intended employment, and/or the combination job opportunity is based on a business necessity.

Combination occupations can be documented by position descriptions and relevant payroll records, and/or letters from other employers stating their workers normally perform the combination of occupations in the area of intended employment, and/or documentation that the combination occupation arises from a business necessity.

Alternative experience requirements must be substantially equivalent to the primary requirements of the job opportunity for which certification is sought and if the alien beneficiary already is employed by the employer, and the alien does not meet the primary job requirements and only potentially qualifies for the job by virtue of the employer’s alternative requirements, certification will be denied unless the application states that any suitable combination of education, training, or experience is acceptable.

Actual Minimum Requirements

The job requirements, as described, must represent the employer’s actual minimum requirements for the job opportunity.

The employer must not have hired workers with less training or experience for jobs substantially comparable to that involved in the job opportunity.

If the alien beneficiary already is employed by the employer, in considering whether the job requirements represent the employer’s actual minimums, DOL will review the training and experience possessed by the alien beneficiary at the time of hiring by the employer, including as a contract employee.

The employer cannot require domestic worker applicants to possess training and/or experience beyond what the alien possessed at the time of hire unless:

1) The alien gained the experience while working for the employer, including as a contract employee, in a position not substantially comparable to the position for which certification is being sought, or

2) The employer can demonstrate that it is no longer feasible to train a worker to qualify for the position.

For purposes of the above provision, the term “employer” means an entity with the same Federal Employer Identification Number.

A “substantially comparable” job or position means a job or position requiring performance of the same job duties more than 50 percent of the time. This requirement can be documented by furnishing position descriptions, the percentage of time spent on the various duties, organization charts, and payroll records.

In evaluating whether the alien beneficiary satisfies the employer’s actual minimum requirements, DOL will not consider any education or training obtained by the alien beneficiary at the employer’s expense unless the employer offers similar training to domestic worker applicants.

Conditions of Employment

Working conditions must be normal to the occupation in the area and industry.

Live-in requirements are acceptable for household domestic service workers only if the employer can demonstrate the requirement is essential to perform, in a reasonable manner, the job duties as described by the employer and there are not cost-effective alternatives to a live-in household requirement.

If there has been a layoff by the employer applicant in the area of intended employment within 6 months of filing an application involving the occupation for which certification is sought or in a related occupation, the employer must document it has notified and considered all potentially qualified laid off (employer applicant) U.S. workers of the job opportunity involved in the application and the results of the notification and consideration.

A layoff shall be considered any involuntary separation of one or more employees without cause or prejudice.

For the purposes of the above provision, a related occupation is any occupation that requires workers to perform a majority of the essential duties involved in the occupation for which certification is sought.

Alien Influence and Control over Job Opportunity

1) A copy of the articles of incorporation, partnership agreement, business license or similar documents that establish the business entity;

3) The financial history of the corporation/company/partnership, including the total investment in the business entity and the amount of investment of each officer, incorporator/partner and the alien beneficiary;

4) The name of the business’ official with primary responsibility for interviewing and hiring applicants for positions within the organization and the name(s) of the business’ official(s) having control or influence over hiring decisions involving the position for which labor certification is sought; and

5) If the alien is one of 10 or fewer employees, the employer must document any family relationship between the employees and the alien.

Audits/Requests for Information

Supporting documentation need not be filed with the application, but the employer must provide the required supporting documentation if the employer’s application is selected for audit or if the Certifying Officer otherwise requests it.

Retention of Records

The employer is required to retain all supporting documentation for five years from the date of filing the Application for Permanent Employment Certification.

Refiling of a Prior Labor Certification Application Under PERM

If a job order has not been placed pursuant to the regulations in effect prior to March 28, 2005, an employer may refile by withdrawing the original application and submitting, within 210 days of withdrawing, an application for an identical job opportunity which complies with all requirements of the new PERM regulation.

If the appropriate National Processing Center approves the application, the ETA Form 9089 is “certified” by the Certifying Officer and returned to the employer or agent who submitted the application.

The employer or agent then files the beneficiary’s employment-based I-140 petition with USCIS and includes the certified ETA Form 9089 with the petition.

Appeal of Denials

A denial of an application for labor certification may be reviewed by the Board of Alien Labor Certification Appeals (“BALCA”).

BALCA may affirm the labor certification denial, direct the CO to approve the labor certification or remand the case to the CO for reconsideration in a manner consistent with its instructions.

For more information, please complete the form below

An Employer cannot require experience or skills necessary to perform the duties of the PERManent position when a U.S. worker can acquire those skills “in the occupation during a reasonable period of on-the-job-training” See 20 CFR 656.17(g)(2) at https://www.law.cornell.edu/cfr/text/20/656.17.

Experience, training or skills acquired while working for the employer or at the employer’s expense is allowed where the job in which the foreign beneficiary gained the experience/training/skills is “not substantially comparable to the position for which certification is being sought.” See 20 CFR 656.17(i)(3)(i) at https://www.law.cornell.edu/cfr/text/20/656.17.

A “substantially comparable” job or position means a job or position requiring the performance of the same job duties more than 50 percent of the time.

This requirement can be documented by furnishing position descriptions, the percentage of time spent on the various duties, organization charts, and payroll records. See 20 CFR 656.17(i)(5)(ii) at https://www.law.cornell.edu/cfr/text/20/656.17

In determining substantially comparable positions, BALCA held that different SOC codes and job duties, alone, are not sufficient; that supervisory responsibilities standing alone would not establish dissimilar positions.

This list is not exhaustive nor listed in order of importance.

It is recommended that when the beneficiary qualifies for the PERManent position through the petitioning employer, that you seek a review from an Expert Evaluating company to give a preliminary analysis of position comparability.

Our immigration attorneys can prepare your Employer Sponsored PERM and I-140 petitions.

Our State of the Art Client Portal gives you 24/7 access to the status all of your cases.

PERM Case Preparation and Filing: $2,495

I-140 Case Preparation and Filing: $1,000

I-140 Filing Fee: $700

Premium Processing Fee (optional): $2,500

1. You complete and submit the form below to request a retainer agreement.

2. We e-mail or fax you the retainer agreement.

3. You email, fax or mail us the signed retainer agreement with the deposit required to begin the case.

4. When we receive the signed retainer agreement and fee deposit, we will open your case and set up your online account.

6. We prepare your PERM ad based on the requirements for the position. We email you the PERM ad to review and amend if necessary. We utilize a PERM ad agency that will run the ads.

7. We file for and obtain the prevailing wage from the DOL. This is form 9141 filed online in the FLAG system. Processing time is currently 180 days.

8. We send the you the PERM Registration Instructions to register online and setup an attorney sub account.

9. PERM Regulations require you to wait for 30 days (recruitment period) after the last recruiting before filing. After the recruitment period, you file your ETA 9089 PERM Petition online.You will be able to track the status of your petition on the PERM Website.

Please complete and submit the form below to request a retainer agreement. (There is no obligation to requesting this agreement. We will email you the retainer agreement within 24 hours).

Зеленая карта в г. Пермь

Ищете страховую компанию, где Вы сможете оформить и купить Зеленую карту для авто?

, улица Дружбы, 34,

Зеленая карта, Техническое обслуживание (ТО) автомобиля, ОСАГО

+7 (912) 061-00-69+7 (912) 061-00-708 (342) 203-00-69

, просп. Парковый, 46,

Зеленая карта, ОСАГО, КАСКО

+7 (963) 859-74-00+7 (961) 759-75-17

, ул. Пушкарская, 55

Зеленая карта, Аварийные комиссары, Услуги эвакуатора

8 (800) 500-60-05+7 (342) 259-30-80

8 (800) 200-99-77+7 (342) 262-41-468 (800) 200-09-00

+7 (342) 204-53-63+7 (342) 204-54-42

, ул. Маршала Рыбалко,

+7 (342) 294-39-14

+7 (342) 236-66-668 (800) 200-09-00

+7 (3422) 19-00-708 (800) 200-09-00

, , ул. Вильямса, 4а

+7 (342) 274-44-538 (800) 200-09-00

, ул. Максима Горького, 66

+7 (342) 246-28-658 (800) 200-09-00

, Тополевый пер., 10

+7 (342) 218-34-208 (800) 200-09-00

, ул. Академика Веденеева, 31

+7 (342) 275-03-468 (800) 200-09-00

, ул. Героев Хасана, 9

+7 (342) 244-37-588 (800) 200-09-00

+7 (342) 205-51-588 (800) 200-09-00

, ул. Уинская, 9

, ул. Юрия Смирнова, 4,

+7 (342) 241-22-77

, ул. Транспортная, 2

+7 (342) 295-85-798 (800) 200-09-00

, ул. Ленина, 26

+7 (342) 212-36-168 (800) 200-09-00

, ул. Елькина, 3

8 (800) 200-99-778 (800) 200-09-00

, бул. Гагарина, 77

+7 (342) 259-90-69

, ул. Максима Горького, 9

+7 (342) 257-93-948 (800) 200-01-01+7 (342) 212-24-44

, , , ул. Культуры, 4

+7 (342) 221-75-408 (800) 200-09-00

, ул. Екатерининская, 75,

+7 (342) 212-06-60

, ул. Мира, 18

+7 (342) 221-68-02

Оформление картыВопросы и ответыПутешествия в БелоруссиюДокументыЧто влияет на стоимость Зеленой карты? Что влияет на стоимость Зеленой карты? Тип транспортного средстваСрок, на который вы выезжаете за границу (от 15 дней до 1 года)Страны, которые вы планируете посетить Если вы намерены поехать только в Белоруссию, Молдавию или Азербайджан, можно купить более дешевый вариант полиса Зеленая карта, действующий в этих трех странах. Если планируете посетить не только эти страны, необходимо купить полис, действующий во всех государствах системы, кроме Украины (с 05.04.2022), стран ЕС и Швейцарии (с 01.06.2023). Тарифы пересчитываются ежемесячно в зависимости от курса евро, устанавливаются РСА с 15-го числа каждого месяца и являются одинаковыми для всех страховых компаний России. С действующими тарифами вы можете ознакомиться на сайте Российского Союза АвтостраховщиковКакие документы нужны частным лицам?Паспорт страхователя (оригинал или копия)Копия свидетельства о регистрации транспортного средства Рекомендуем уточнить наличие бланков Зеленой карты перед посещением офиса продаж. Какие документы нужны компаниям?Копия свидетельства ОГРНКопия свидетельства о регистрации транспортного средствая Рекомендуем уточнить наличие бланков Зеленой карты перед посещением офиса продаж. Для каких автомобилей требуется полис Зеленая карта?
Зеленая карта нужна для всех транспортных средств, в том числе для тех, которые не подлежат страхованию по ОСАГО в России —
прицепов, гусеничной техники, снегоходов, мопедов и т. д.
В Ингосстрахе Зеленую карту можно оформить только на транспортные средства, стоящие на учете в России и имеющие российский госномер,
в том числе транзитный. Причем для авто с транзитными номерами период действия полиса ограничивается 1 месяцем.
Будет ли скидка за безаварийное вождение?Нет, скидок не предусмотрено.Кто может управлять автомобилем по полису Зеленая карта?
Полис заключается без ограничения количества лиц, допущенных к управлению.
В нем указывается только ФИО (наименование для юридических лиц) страхователя. При этом информация о собственнике авто не нужна.
Можно ли внести изменения в договор?
Да. Если изменились ФИО или адрес места жительства страхователя, модель или госномер автомобиля, нужно обратиться в страховую компанию.
При этом заменить в страховке одно транспортное средство на другое нельзя.
Что делать, если в ДТП пострадала моя машина, а я — виновник?
По Зеленой карте убыток возмещается потерпевшему. Поэтому перед поездкой за границу рекомендуем оформить полис Каско
с расширением на страну назначения.
Возможно ли оформить Зеленую карту в электронном виде?
Нет, оформить полис можно только на бумаге. Это делается из соображений безопасности и из-за различий
в законодательстве разных стран относительно электронных документов.
Куда обратиться, если возникли проблемы или вопросы по Зеленой карте?Нужна ли Зеленая карта для поездки в Белоруссию?Да, наличие Зеленой карты — обязательное условие для въезда в Белоруссию.Для каких автомобилей требуется полис Зеленая карта при въезде в Белоруссию?
Зеленая карта нужна для всех транспортных средств, в том числе для тех, которые не подлежат страхованию
по ОСАГО в России — прицепов, гусеничной техники, снегоходов, мопедов и т. д.
Кто может управлять автомобилем по полису Зеленая карта?
Если вы оформили Зеленую карту на год, отправились в Белоруссию на более короткий срок (например, 2 месяца),
вернулись домой и снова решили пересечь границу, то документ продолжит действовать.

По Зеленой карте убыток возмещается потерпевшему. Поэтому перед поездкой за границу рекомендуем оформить полис Каско
с расширением на страну назначения. Кроме того, вы можете дополнительно застраховать здоровье по полису путешественника.

Где оформить зеленую карту в Перми

Офис страховой компании СОГАЗ Страхование в Перми.

Офис Росгосстрах

Офис страховой компании Росгосстрах в Перми.

  • Пермский край, Пермь г, Уинская ул, д. 9
  • (3422)190070

На Максима Горького

Офис страховой компании РЕСО – Гарантия в Перми.

Офис Пермский край

Вы собрались в путешествие за пределы Нашей необъятной родины на своем автомобиле, первое о чем нужно задумать это о техническом состоянии автомобиля и о необходимых документах, которые нужны, чтобы пересечь границу. Одним из таких документов является зеленая карта. Кстати для ее оформления необходима диагностическая карта, так что заодно вы проверите состояние своего автомобиля. Естественно, что если находитесь в Перми и собираетесь выезжать из этого населенного пункта, то лучше оформить зеленую карту в Перми, то есть дома, чем ездить потом и искать где оформить зеленую карту в других городах РФ и уж тем более не рекомендуем оформлять ее на границе, там либо вообще негде будет оформить карту, либо будут огромные очереди. Итак, я думаю вы решили для себя что зеленую карту нужно оформить до поездки. Следующее с чем Вам стоит определиться – в какую страну вы поедете и через какие страны будете проезжать. Например, если вы едете на Украину, то Вам необходима зеленая карта на 4 страны, это самый дешевый вариант зеленой карты. Если же вы едете в Европу и будете проезжать через много стран, то тут Вам понадобиться зеленая карта на 50 стран, она дороже, но и распространяется на большее количество стран

ГДЕ ОФОРМЛЯЮТ ЗЕЛЕНУЮ КАРТУ?

Уполномоченный орган, который занимается и отвечает за оформление зеленых карт – РСА – Российский Союз Автостраховщиков. Все страховые компании являются членами РСА, поэтому зеленую карту можно оформить в офисах страховых компаний. Поэтому перед поездкой вы должны заехать в страховую компанию, однако Вам не придется искать страховые компании самостоятельно, мы сделали это за Вас ниже вы увидите список страховых, которые занимаются оформлением зеленых карт в Перми с адресами и телефонами. Кстати, для оформления зеленой карты Вам понадобится диагностическая карта техосмотра, поэтому перед страховой нужно заехать на пункт техосмотра и пройти техосмотр.

Зеленая карта в Перми

Зеленая карта – полис обязательного страхования для людей, которые выезжают или собраются выехать за рубеж. В Перми, как и в любом другом городе России граждане должны оформлять этот полис, если собираются выехать за рубеж, а в частности в страны СНГ, большинство стран Европы и Израиль. Однако встает вопрос как и где оформить зеленую карту в Перми и сколько она будет стоить.

Давайте по порядку. В Перми оформляют два вида зеленых карт. Первый тип – это урезанная версия зеленой карты в Перми, зеленая карта, которая действует только в 4 странах ближнего зарубежья. Ее необходимо оформлять если вы планируете выехать по маршруту, начальная точка которого в Перми, а конечная – Украина, Белорусь, Молдова или Азербайджан. Стоит отметить, что стоимость такой карты примерно в 3.5 раза ниже полной зеленой карты, поэтому если вы собираетесь путешествовать только в указанные выше страны, то оформлять стоит именно ее, так как она не так сильно бьет по Вашему кошельку. Второй тип зеленых карт в Перми – это полная зеленая карта, которая распространяется чуть меньше, чем 50 стран, в число которых входит Европа, практически все СНГ, а также Израиль. Стоимость ее выше, однако и стран в которые с ней вы можете выехать значительно больше.

РАСЧЕТ СТОИМОСТИ ЗЕЛЕНОЙ КАРТЫ В Перми

Стоимость зеленой карты в Перми зависит от ряда параметров. Первое, что влияет на стоимость – тип зеленой карты, как было описано выше первй тип в 3.5 раза дешевле, чем полная зеленая карта. Второй параметр – тип транспортного средства, логично, что запчасти и ущерб, который можно нанести грузовику намного дороже, чем легковому автомобилю, поэтому тип ТС также влияет на стоимость зеленой карты в Перми. И последний параметр – это срок действия. Срок действия может быть от 15 дней до целого года. Тут нужно учитывать срок поездки, рекомендуем Вам отнестись к этому параметру со всей серьезностью, так как если грин карта закончится раньше того момента, как вы пересечете границу в обратную сторону, то Вам нужно будет искать где оформить грин карту в той стране, где вы находитесь, а это проблема. Ниже представлен калькулятор, в котором вы можете ввести все данные и нажать кнопку расчет после этого калькулятор автоматически рассчитает Вам стоимость зеленой карты , отметим, что расчет носит ознакомительный характер и точный расчет стоимости зеленой карты производят страховые компании в офисах или на сайтах.

ДЛЯ ЧЕГО НУЖНА ЗЕЛЕНАЯ КАРТА В Перми

Итак, вы собираетесь в путешествие за пределы нашей Родины. Сначала вы находитесь в Перми, но настанет момент, когда вы приблизитесь к границе, и чтобы Вам ее пересечь Вам необходима зеленая карта с достаточным сроком действия, иначе пограничники попросту не пропустят Вас на территорию другой страны особенно если в этой стране обязательно страхование автогражданской ответственности. Таким образом это первый пункт по которому необходима зеленая карта в Перми. Но давайте подумаем логически и сформируем второй пункт ,основанный не на бюрократических моментах, а на здравом смысле. Представим вы едете по территории другой страны без зеленой карты. Никто не застрахован от того, что вы попадете в ДТП и, если вы выехали в Европу, то автомобиль, который будет участвовать в ДТП помимо Вашего авто, будет стоить не 100 тыс. рублей и вполне возможно, что ущерб будет достаточно значительный. Кто будет платить? Если вы виноваты, то вы и из своего кармана, если у Вас не окажется денег, то будут судебные разбирательства. Оно вам надо? Я думаю нет. Поэтому нужно оформлять зеленую карту заблаговременно, то есть в Перми. К тому же выплаты по зеленой карты составляют от 4 тыс. евро до 20 тыс. евро в зависимости от страны, где вы находитесь, учитывая стоимость зеленой карты, я думаю это хорошие суммы. К тому же выплаты происходят, как в счет стоимости ТС, так и в счет ущерба здоровью.

КТО КОНТРОЛИРУЕТ ОФОРМЛЕНИЕ ЗЕЛЕНОЙ КАРТЫ В Перми

В России существует орган, который контролирует оформление зеленых карт в Перми и в любом другом городе страховыми компаниями – Российский Союз Автостраховщиков(РСА). Именно эта организация является уполномоченным органом по контролю в сфере страхования. Зеленые карты были введены в России примерно в 2010 году. Сейчас практически все страховые компании оформляют зеленые карты и даже если со страховой компанией , в которой вы оформили зеленую карту, что-то случилось, то РСА берет на себя все обязательства по выплатам и действию страхового полиса зеленая карта. Отметим, что сам РСА не оформляет полисы, на это у него есть уполномоченные органы – страховые компании.

Оставьте комментарий